Sök bland Tusen Bollar

tisdag 17 maj 2011

Cupcake-kostym

Ännu ett projekt som jag slutförde för länge sen. Närmare ett år sedan, tror jag. Men med fotografins hjälp så finns det fortfarande kvar.

Det är en Cupcake-dräkt som min lillasyster behövde till en maskerad.
Här är en tidig fundering kring hur jag skulle lösa problemet med själva formen...



Jag använde ett rosa underlakan från Ikea, en mobil-ring från Panduro som jag hade hemma. För att fylla själva kroppen så använde jag ett tunt nät i plast som egentligen är till för isolering, om jag förstod rätt... Insidan av kroppen är en gammal långärmad tröja som jag klippte i tu i ryggen och sydde ihop med det rosa lakanet. Man stänger med hjälp av en dragkedja längs ryggen.


Komplett med muffinsform, rosa frosting, en klick grädde och ett körsbär på toppen.


Blev hon inte söt, systra mi?


Man kunde röra sig relativt bra trots att den är stor och fluffig, bör tilläggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar